Monday, June 13, 2016

8 Ramadhan..

alhamdulillah..msuk minggu ke 2 kiter berpuasa...byk story n hal2 nk dpost..kekadang tu tak tertype pun.. ntah2la.. ehh korang cmne puasa tahun ni..harap semua sihat dan dipermudahkan utk menunaikan ibadah berbpuasa ni...

mungkin nk story psal org2 sekeliling..pelik2 la org2 sekeliling dlm opis ni..aku sebenarnye letih wey bile ckp hal opis ni.. lelah dbuatnye.. tp tu la da msih dlm tuntutan kerjaya kn.. so cmni la.. apepun hrap org sekeliling dlm opis ni kerja dgn ikhlas dan tenang.. sbb aku serabut ngk hal2 bodoh cmni.. xpe la....jnji engkau bhgia.. ok nk blk.. da 4.30ptg.. blk ni nk amik shifa blk skolah.. ermpp tlg mndkn bby ilham n urus ank aku.. msk  smntra ni memng dpur tutup weekday..so berbuka kat rumah mak..wknd insha allah ada la 1-2 juadah aku msakn.. hh ngk la ape yg lalu kat tekak ni ahahaha.. ok selamat berbuka puasa.. huhuhu

Sunday, June 5, 2016

Hujung Syaaban

Allahuakhbar.......alhamdulillah dberi nafas baru..meraikn syaaban terakhir..datangnya ramadhan☺ semoga ramadhan kali ini memberi erti yang baik dlm diri kita..mengajar erti kesabaran...bersyukur..bersederhana serta sentiasa beri yang terbaik...ramadhan tahun ke-4 hanya dpt dnikmati bersama ank2 shj..lakik jauh dperbatasan demi tugas pd negara..tanggugjwb tergalas di bahu akua sbgai isrti..aku gelarkan diri aku ni SUPERDUPERMAK sbbnye aku buat semue bile suami kje jauu...bile dkat xde la..so berbagi tugas la kn..

**Maka harini merupakan Syabaan terakhir sebelum menjelang Ramadhan.. Saya mengambil kesempatan ini utk memohon ampun atas segala dosa yg telah saya lalukan dan tutur kata, perbuatan serta teguran  yg menyinggung perasaan.. Moga kita semua dpt menjalani ibadah puasa dgn lebih baik dan penuhi dgn amal ibadat serta semoga Allah merahmati kita & keluarga semua.. In Shaa Allah..**

Tuesday, May 24, 2016

Upload vs Update

Emo bpe hrini..aku ke yg mslh???
Keadaan sekeliling aku dlitupi mcm2 karenah manusia n perbuatan..risau mental aku dbuatnye.

Slmat malam...ya aku sukar utk lene sejak mlm smlm, tak tau ape punca je pg td rsa sengal2 bdn+sakit tekak=mcm nk demam..mnum air msk byk alhamdulillah ok.ni mlm ni pun mata xbleb nk pejam n lene..mata aku celik mesin dlm kepala ni tgh on lg..lom stop bekerja..ape la yg d uplod ye mesin ni..smpikn pedih mata celik..tp sukar utk lelap..nk mimpi indah xde plak yg nmpk membhgiakn..semuanya nmpk seperti kelam kelibut..cube utk buang jauh rasa hati ni..segala yg dlakukan siang hri td pun..ntah la mlm ni😐 rasa mcm kosong smpikn xde prasaan utk ckp..xpe la cube utk tenangkn fikiran..slmat mlm tq ats kesudian...😴

Monday, May 23, 2016

Hati-Hati

Mcm2 ragam sy ngk.smpikn sy pun ter ragam gak..mule2 sy xbiasa dgn situasi ni bkn xbiasa sbrnye sy xsuke..sy xksh mne2 n sesapa sje sy bleh bkwn..lgpun ddlm kerjaya msing2 memerlukan antra 1 sma lain..last2 sy buat xksh..ade lebih ade kurng vs xde lebih xde kurang...cume sy memng xberkenan bile someone yg ptut sy kne hormat tp bertindak tidak PROFESIONAL...ape yg die buat ye sy paling x suke..sbb die sorang yg tidak PROFESIONAL..xksh la pd sblm sy ade dia seorg yg OK tp tidak sy..sbb ape yg dberitau indah kabar dri rupa..sy juga ade kekurngn.sepatutnyr sy blajar dan buat tp ilmu hilang..dsebbkn keadaan sy ketika itu tidak mengizinkn sy bertugas utk suatu ketika..kembalinya sy dtempat asal..sy rse seperti FRESHIE bru lapor diri tiada apa..mungkin sy lama xmenyentuh dasar meja sy..sy ingat ianya berhabuk tp tidak..ohh ade org bru hadir n membntu..sy ingtkn hujan hingga ke ptg rupanya panas dtengahri nya..kebaikan sebntar sy beri tp balasanye sy sakit sy terima...nsib ade seorg yg baik dn rajin membntu ketika itu..memudahkn kerja saya..sya ucapkan terima kasih dan ucapan maaf pdnya...hari2 die adelah diri die..itu cara die..adakala sy rse mrh n benci sbb dri sy dah xde ape2 utk tanggungjwb dctu..harian sy teruskan demi niat utama sy mohon tukar kecni bersbb n bukan suka2..3thun sy mohon akhirnye.dpt..sprti xdjangka..benar la kata 2org bos lama sy yg kini dah jd S/U pengarah dan sorg lg DO alhamdulillah en/tuan...mse tu sy xkata pun ape2 pdhal dorg da remind n usik saya "awak xmenyesal ke?..kt sana bsr tanggugjwb n cover 1 negeri..klu cni daerah kite2 aje" sengeh2 bos aku time tu.tp aku peduli ape..sbb fikir kn keluarga n hal2 peribadi lain......continue

Friday, May 20, 2016

JUMAAT.. OH JUMAAT



Salam Jumaat

Oyehhh xmau blk tghri ni.. 1st sbb kemalasan 2nc sbb ngantok td da call mak bgtau mak ai xblk..so mntak acu sarah amik afan n hntar shifa g skolah tghri nti.. hrini jumaat so msuk skolah lewat ckit la..1.45 gerak g skolah...mata sudah layu dri td wey.. pas mnum  kul 10 td ngtok da..naik kuyu mata ni,mau x nye makan nsi lemak telo grg aduiii memang xbleh nk kate ape la kan klu da nsi lemak sebungkus + teh o panas. ermpp citer mkn pun da x lalu oi..kenyang..skng ni tau nk tdo je.. nk tdo.. tido..tido.. tdo..t..do... ahaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHHHH wakeup oh selamat x lelap dpn pc jtuh kat keybod. ahahahah xbleh bla btul la..ok nk g rest.nk redup kan mata yg sememangnye da redup ni.. awwwwww

mata kuyu mari kita ZZZZZ 


ehh pakai lens ahha kdit to #Auralens prada brown.. hihihhh

TERIMA KASIH

tq pada mereke yg sudi bace belog FRSS ini.. maaf sekiranya ade ketelanjuran or segala artikel yg xberapa menarik..apepun ini adalah tulisan hati saye.. jadi tiada kene mngena dgn mana2 pihak..harap maklum..pada yg meluat or boring bolih lah klik butang (x) di ats..terima kasih yg sudi beri pendapat n mengcomment segala entry disini..thanks again*_*

New Year Giveaway Part 2 by KedaiGambarKami