Monday, August 30, 2010

++SAMPUL DUIT RAYA++

now mud tengah mendatang ni nk post mcm2 story..kebetulan trndfer gmbr td.. tQ iera bg pinjam cable kamu.. hihihihihih now psal sampul duit raye.. eeeeee duit raye lom isi lg tau.. nk kne salam cium tngn saye bawu leh dapt hikhik.. okey hari tu saye ade terbace belog DELICIOUS CUPPIES hikhikk suke ngk belog die sbb kek die best2 n sedp2 walapun xberkesempatn nk order sbb bru pasan belog tu mase bln pose.. so pe lag add la kn.. tup2 ade promosi smpul duit raye percuma.. maaf lah saye lupe nk war2kn kat kwn..sbb xtepikir. hihih so hari jumaat yg lepas encik posmen hntar kat umh saye.. shantek n shomel sampul die... tQ sgt....lepas ni saye akan order kek devil die yg mabeles. gtuuu meh lihat....



pada hari yg sama gak encik posmen smpikan anmum club punye risalah sama mamil mama gold club.. saye join 2 club sekali ko... mse pregnt cfa mnum susu mamil mama..now pregnat scnd ni try anmum pulak.. okey la rase die..xrugi join club dorng mcm2 benefit kite dapt... shuke2 tQ...


++HUGGIES++

1stly tQ tu kimberly clerk(erkk betul ke eje ek) coz makbulkan impian mama...pe yg mama idamkan dahpun dapat. hihihih hug me..hug me.. yeahhhhhh hihih nk share ckit pasal huggies yg mama redeem (betul ke eja) beberapa bulan yg lalu telah pun sampai.. hikhi shuke..shuke n shuke sgt2.. coz dpt khemah mainan.. uwahh khemah ke namenye? hikhiki xkesh la jnji khemah. hurmpp sebnyak 200point mama klim kat dorng semata2 nk dptkn khemah tuk cfa.. ekutkn lebih 200 point mama ade.. tp papa ckp 200 cukup la yg lain simpan mane tau ade hdaiah lain ke.. hiii.. so cfa start gune huggies mase 3 ke 4 buln cmtu sehingga la skrang.. hih nk tukr yg lain xpasti lg lorhh sebb sesuai lg ngn kulit cfa.. bnding sblm ni gune brand....................... tp melecet n tumbuh ruam pulak.. ntah la faktor kulir org lampin tu.. hihihih tp mama shuke sbb tido lene wktu mlm..pengaliran yg baik. hikhik mcm iklan sofy pad pulak.. hiii jom lyan pe adiah yg kami terima ni....
v
v
v
v
v
v
v
v
v


setelah bungkusan dbuka....posmen hantar kat umh nenek(mak mama)

ade 2...

yg ni cover beg kaler pink td..rumah..ade bumbong..leh berteduh gtuu(HOUSE TENT)

yg ni plak pale gajah sama belalai nye cover bag kaler merah.(ELEPHANT TENT HEAD)

yg ni belalai gajah a.k.a terowong hih smbungkn ngn umah ats td
sila perhatikan dlm trowong tu.. papa lom hbis pasang lg cfa da msuk.. xsempat2...ekutkn mama pun nk join gak hikhik

yeahhh da siap pasang.. jd sempit ruang tuk cfa main.. hihi abaikan ape yg mencacatkan..itu(xcaber la papa ni kaki ada bulu hihkhik)

pandangan dri tepi.. nila tempat cfa main.. tv tu letak khas tuk die sbb nak ngk dvd upin ipin die.. xde la kcau astro mama n papa. ngeh......agak bersemak sedikt.... hhi

p/s: to mama2,ibu2,mak2 yg beli lampin pkai buang huggies ni jgn buang polibeg die tau.. setiap polibeg tu ade point..n boleh di redeem bukan ni saje byk lagi hdiah yg boleh didapatkan.. bukn saje brand huggies..brand lain pun ade.....hihihihii

arwah adik akmal

SEMENYIH: Selepas menderita menjalani pembedahan sebanyak 15 kali termasuk kaki kanan dipotong dan kedua-dua kornea mata terpaksa dibuang akibat kejadian tercampak dari buaian, kanak-kanak malang, Akmal Haris Shamsul Anuar, 5, akhirnya meninggal dunia di kediamannya, di sini, awal pagi semalam.

Kematian kanak-kanak yang terpaksa menempuh tragedi hitam seawal usia tiga bulan itu disedari ayahnya, Shamsul Anuar Saidin, 39, kira-kira jam 5 pagi ketika bangun bersahur bersama isteri, Rozalina Bukhari, 39, dan tiga anaknya.
Rozalina berkata, beliau yang terjaga seawal jam 4 pagi untuk menyediakan makanan bersahur sempat melihat keadaan anak bongsunya yang berada di sebelahnya, tetapi menyangka Akmal Haris berada dalam keadaan baik.
Ketika berada di dapur, suami yang ketika itu terjaga melihat keadaan Akmal menerpa sebelum memeluk saya mengatakan anak kesayangan kami sudah meninggal dunia.

Saya terkejut tidak percaya sebelum melihat sendiri nadi Akmal untuk mendapatkan kesahihan dan akhirnya akur penderitaan anak saya sudah berakhir, katanya ketika ditemui di rumahnya, di Taman Desa Mewah, di sini, semalam.

Jenazah Allahyarham dimandi dan disembahyangkan di Masjid Semenyih sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Lalang kira-kira jam 12 tengah hari.

berkongsi cerita

N3 kali ni saye copy pste dri susuibu.com cerita pasal arwah adik akmal yg ketika dulu pernah di beritakan kejadian jatuh buaian..khas untuk ibu2 dluar sane supaya kiter beringt dan hayatilah kisah ini.. maaf saye copy story ini..sbb bile saye bace saye teringtkn cfa yg dok umh pengsuh skrng ni.. pelbagia andaina saye buat...saye berharap ia tidk berlaku..subhnallh

Utusan Malaysia 18 Disember 2006

BERAPA ramai ibu yang pernah menempuh pengalaman menyambut ulang tahun kelahiran anak dengan menyorongnya masuk ke bilik bedah.

Ketika anak tersebut sepatutnya girang meniup lilin dan memotong kek hari lahir sambil dikelilingi rakan-rakan sebaya, tubuhnya terlantar tidak bermaya di atas katil ditusuk jarum suntikan dan pisau pembedahan.

Pilu mendengarnya, tapi jauh lebih memilukan bagi yang pernah melaluinya. Bahkan, tiada kata-kata yang mampu mengungkap perasaan seorang ibu menempuhi pengalaman sebegitu.

Bagi ibu muda, Rozarina Bukari, 35, ia umpama mimpi ngeri yang akan menghantui kehidupannya sampai bila-bila.

Segalanya bermula apabila anak keempatnya, Akmal Haris Shamsul Anwar, satu tahun enam bulan, mengalami musibah atas kecuaian pihak yang diberi tanggungjawab melindungi dan menjaganya.

Setiap kali bercerita mengenai peristiwa malang itu, air mata Rozarina pasti deras mengalir.

Menceritakan semula tarikh hitam 7 September 2005, Rozarina masih mengingati satu demi satu detik cemas yang terpaksa dilalui.

Katanya, petang itu dia menerima panggilan daripada pengasuh dari pusat jagaan kanak-kanak (taska) tempat Akmal ditinggalkan pada pagi tersebut.

Si pemanggil beberapa kali meminta dia datang ke taska, tetapi peliknya enggan memberitahu sebabnya walaupun selepas didesak berulang kali.

“Hati saya sudah mula mengesyaki sesuatu yang tidak kena berlaku. Bergegas saya ke sana dan setiba di sana saya lihat seorang pengasuh sedang mundar-mandir mendukung Akmal.

“Mulanya pengasuh berkenaan enggan menyerahkan Akmal sehinggalah saya menjerit supaya menyerahkan anak saya. Ketika dalam pangkuan, saya lihat keadaan Akmal sudah lembik tidak bermaya dan setelah didesak baru mereka memberitahu anak saya jatuh buai.

“Saat itu juga saya bawa dia ke klinik berhampiran dan doktor memberitahu keadaan Akmal serius perlu dihantar ke hospital. Doktor juga memberitahu anak saya sudah diserang sawan sekurang-kurang 40 minit sebelum tiba di klinik.

“Kemudian baru saya tahu, Akmal rupanya diserang sawan sebaik jatuh dari buai di mana tubuhnya jadi biru, muntah dan mulut berbuih. Malangnya, pengasuh taska mengambil masa lama untuk menghubungi saya,’’ katanya ketika ditemui di kediamannya di Taman Desa Mewah, Semenyih, Selangor.

Menurut Rozarina, saksi kejadian juga memberitahunya pengasuh taska membuai Akmal terlalu kuat dan tali nylon yang dijadikan tali buai putus menyebabkan tubuh kecil itu melambung ke dinding sebelum jatuh ke lantai.

Sambung ibu muda itu, ketika dihantar ke hospital keadaan Akmal begitu menyedihkan, kedua-dua mata hitamnya sudah tertarik ke tepi dan hanya mampu mengerang apabila dipanggil namanya.

“Ujian x-ray menunjukkan kepala Akmal retak dan berlaku pendarahan. Tapi yang lebih mengejutkan terdapat juga kesan darah beku yang sudah lama.

“Doktor mengandaikan Akmal sebelum ini sama ada jatuh atau digoncang dengan kuat berkali-kali. Kata-kata doktor amat mengejutkan saya kerana pihak taska tidak pernah memberitahu apa-apa tentang perkara itu.’’

Buat pertama kali malam itu, Akmal memasuki bilik bedah dan kepalanya ditebuk untuk mengeluarkan darah beku.

Tiga jam berada di dalam bilik bedah, Akmal dibawa keluar dengan keadaan tubuh yang berselirat dengan wayar, langsung ditempatkan di unit rawatan rapi (ICU).

“Sukar sungguh untuk saya menerima kenyataan. Bayi yang pagi tadi saya tinggalkan dalam keadaan sihat dan riang, kini terlantar tidak bermaya. Hanya Tuhan saja yang tahu sayu dan gundah-gulananya hati seorang ibu menyaksikan keadaan anak yang sedemikian rupa,’’ katanya menyambung cerita.

Trauma yang dilalui Rozarina dan suami, Shamsul Anuar Saidin, 35, rupanya jauh lagi dari titik noktah kerana keadaan Akmal tidak berubah, bahkan bertambah teruk berikutan tekanan otak sebelah kanannya yang sangat kuat.

“Doktor meminta kebenaran untuk membuang tempurung kepala sebelah kanan bagi mengurangkan tekanan. Katanya, kepala Akmal ketika itu umpama air yang sedang ‘menggelegak’ yang bila-bila masa boleh ‘meledak’ jika penutup cereknya tidak dibuka.

“Doktor memberi dua kemungkinan, jika tidak dibedah Akmal mungkin tidak dapat diselamatkan dan jika pembedahan dilakukan anak saya mungkin lumpuh.

“Bayangkan apa pilihan yang saya ada ketika itu. Saya tidak mampu memberi jawapan kerana terlalu tertekan, tetapi pada hari ketiga saya reda membenarkan pembedahan dijalankan kalau itulah yang dapat mengurangkan penderitaan Akmal,’’ katanya sambil menyeka air mata yang deras mengalir.

Selepas pembedahan, Akmal dimasukkan semula ke ICU dan keadaannya stabil, tetapi hujung jahitan pada tempurung kepalanya yang dibuang pula menghadapi masalah tidak mahu bercantum.

Doktor terpaksa membuka dan menjahitnya semula bahagian tersebut sebanyak tujuh kali tanpa menggunakan ubat bius kerana tubuh Akmal tidak boleh lagi menerima suntikan tersebut.

“Bayangkanlah kesakitan yang ditanggung, sedangkan kita yang dewasa luka sedikit pun sudah mengadu sakit, inikan lagi dijahit ‘hidup-hidup’. Sampai sekarang masih terdengar-denger rengekan Akmal ketika jarum jahitan menusuk kulitnya.”

Mungkin disebabkan kesakitan itu, pada hari ketujuh suhu badannya tiba-tiba naik hingga mencecah 40 darjah celsius. Seluruh tubuhnya menggeletar dan sentiasa mengerang seolah-olah menahan sakit yang amat sangat.

Doktor kemudian memberitahu, anak kecil itu perlu dibedah sekali lagi untuk membuang cecair yang terlalu banyak pada kepalanya yang saiznya semakin membesar.

“Ketika doktor memberitahu Akmal perlu dibedah sekali lagi, hati saya sangat berdebar dan naluri keibuan saya seolah memberitahu saya mungkin tidak akan bertemu lagi dengan anak cukup istimewa ini.

“Sebelum dibawa masuk bilik pembedahan saya cium wajah Akmal sepuas-puasnya. Saya bisikan pada telinganya yang saya sayangkannya dan halalkan susu yang dia minum.

“Saya lepaskan dia dengan hati yang berat tapi saya reda dengan segala kemungkinan yang akan berlaku,’’ katanya.

Keluar dari bilik pembedahan, Akmal koma dan doktor terpaksa menebuk leher untuk memudahkan sistem pernafasannya. Keadaannya begitu tenat dan doktor sendiri memberi tempoh tiga hari untuk hidup kerana tekanan dalam kepalanya terlalu kuat.

Namun, memang benarlah Akmal anak yang istimewa, semangat untuk hidup begitu kuat dan dia terus bertahan biarpun tempoh ramalan doktor berlalu.

Rozarina tetap bersyukur kerana Akmal terus berada di sisinya walaupun dalam keadaan koma dengan matanya terbuka.

“Seperti yang saya kata tadi, Akmal memang anak yang istimewa. Dalam keadaan seperti itu dia masih bertahan, malah dipindahkan ke wad biasa.

“Kebetulan waktu itu sudah masuk bulan Ramadan. Sebulan saya berpuasa dan berhari raya di hospital. Sempat juga saya beli dan pakaiankan Akmal baju raya,” katanya pilu.

Begitupun, keadaan akmal amat daif, badannya melengkung dan kakinya berlipat, sesekali air kencingnya mengandungi nanah.

Rasa lega Rozarina dan suami juga tidak bertahan lama apabila masalah lain pula muncul. Disebabkan pengaliran oksigen yang tidak lancar, kaki Akmal mengalami gengeran dan doktor mencadangkan kaki tersebut dipotong.

“Ia satu lagi pukulan yang maha hebat. Saya tolak saranan doktor kerana pada masa itu saya fikir kalaulah Akmal mahu ‘meninggalkan’ saya biarlah dalam keadaan anggotanya sempurna tidak ada cacat cela.

“Namun, satu hari saya ternampak daging kakinya yang gengeran luruh satu demi satu sehingga menampakkan tulang.

“Kerana terlalu terkejut saya jatuh terduduk. Saat itu juga saya izinkan doktor memotong kakinya jika itu jalan terbaik.

“Saya dapat rasakan dia cukup menderita. Namun, melihat keadaannya, saya insaf selagi Tuhan masih belum menjemput dia sebagai ibu saya perlu bertanggungjawab mencari penawar yang terbaik untuknya.’’

Tiga bulan ‘berumah’ di hospital, Akmal akhirnya dibenarkan pulang ke rumah biarpun dalam keadaan yang begitu daif, hanya terlantar dan tidak boleh bergerak.

Usaha menyembuhkan Akmal tetap diteruskan dengan mencari rawatan alternatif seperti berurut dan fisioterapi.

“Alhamdulillah ada perubahan, badan yang melengkung kembali lurus, manakala kaki dan tangan yang berlipat sudah tegak semula,’’ katanya yang kemudiannya menyambung tugasnya sebagai guru sekolah menengah selepas ‘bercuti’ panjang.

Begitupun kata Rozarina, kesengsaraan Akmal belum berakhir, giliran matanya pula menerima kesan daripada keadaannya yang koma.

Disebabkan keadaan mata Akmal sentiasa terbuka, tidak berkedip dan tiada air mata, mata hitamnya menipis dan berkemungkinan bocor.

“Doktor memberi pilihan sama ada untuk membuang biji mata yang rosak atau menutup terus dengan menjahit kelopak matanya,’’ katanya.

Tidak tahu ujian apa lagi yang harus dilalui anak kecil ini, Rozarina hanya mampu berserah melihat kelopak mata anaknya dijahit rapat untuk selama-lamanya.

Dengan cara itu menurut doktor, biji mata akan kecut dan diliputi daging sekali gus mengelakkan daripada jangkitan virus jika ia dibiarkan terbuka.

Sejak kejadian malang pada usianya baru tiga bulan dan kini mencecah setahun enam bulan, Akmal sudah melalui sembilan pembedahan besar, tiga di kepala, tiga bagi membuang kakinya yang gengeran dan tiga pembedahan mata.

Terkilan

Biarpun reda dengan keadaan Akmal sekarang, jauh di sudut hati ibu kepada empat anak ini, masih terbuku rasa terkilan yang mendalam.

Keadilan yang dicari tidak kunjung tiba apabila pihak yang menyebabkan Akmal berkeadaan begitu masih bebas daripada sebarang tindakan.

“Bukan saja tidak dikenakan apa-apa hukuman, malah pihak berkenaan kini mengembangkan perniagaan dengan membuka sekurang-kurangnya dua lagi pusat jagaan serupa.

“Saya bukan berdendam, saya cuma mahu keadilan bagi Akmal dan supaya kejadian yang menimpa anak saya tidak berulang pada kanak-kanak lain. Siasatan oleh pihak polis terhadap kes ini sampai sekarang pun tak dengar khabar beritanya.

“Kalau kes ini kecuaian saya boleh terima lagi, tetapi ini kes penderaan. Doktor yang merawat Akmal pun mengakuinya. Saya anggap ia sama seperti kes merompak dan membunuh. Mereka sudah ‘bunuh kehidupan’ Akmal, merompak hak Akmal untuk berjalan, melihat dan membesar seperti kanak-kanak yang lain,’’ katanya dengan air mata berlinangan semula.

Walaupun terlantar, tumbesaran Akmal seperti kanak-kanak normal lain dan kini beratnya sudah mencecah 11 kilogram. Semakin meningkat usia, kos penjagaannya juga semakin tinggi, lebih-lebih lagi Akmal hanya bergantung pada susu khas berharga RM21 satu tin kecil dan dalam sebulan dia memerlukan sekurang-kurangnya 10 tin susu.

Penjagaan terhadapnya juga perlu dilakukan berhati-hati memandangkan sebahagian besar tempurung kepalanya sudah dibuang dan hanya diliputi kulit serta rambut hitam lebat.

Setakat ini menurutnya, hanya pihak Yayasan Kebajikan Negara yang mengambil peduli dengan memberi bantuan lampin pakai buang dan susu selama setahun.

“Pihak taska sudah tidak ambil tahu, malah sejak insiden itu mereka hanya datang dua kali menjenguk Akmal di hospital dan menghulurkan duit sebanyak RM2,000,’’ katanya.

Selain dari segi kewangan, kejadian yang menimpa Akmal memberi kesan kepada seluruh keluarga termasuk tiga lagi anak Rozarina, Farhana Shamsul Anwar, 8, Adam Illman, 6 dan Aizad Haqimi, 3.

Menurutnya, sesekali mereka merungut tidak dapat lagi bercuti ke tempat-tempat yang mereka sukai.

“Bukan tidak mahu membawa mereka bercuti, tetapi keadaan Akmal menyukarkan untuk kami bergerak ke mana-mana. Begitupun, saya berusaha juga sedaya upaya memenuhi permintaan mereka,’’ katanya.

Sebagai ibu, tekanan yang dirasai oleh Rozarina juga bukan kepalang hebatnya, lebih-lebih lagi apabila datang rasa rindu yang tidak tertahan pada anak kecil itu.

“Pada hari lahir saya baru-baru ini, dek kerana terlalu rindu dengan pandangan mata Akmal, saya bisikan pada telinganya, ‘bukalah mata Akmal dan ibu ingin sangat melihat Akmal berjalan walaupun dalam mimpi’.

“Permintaan saya dimakbulkan Tuhan, sayangnya mimpi itu bukan berlaku pada saya sebaliknya pada pengasuh yang menjaga Akmal sekarang. Dia bermimpi melihat Akmal berlari dan tersenyum,’’ katanya sambil mengesat air mata yang tumpah untuk sekian kali.

Al-fatihah..semoga rohnye dicucuri rahmat dan dtempatkan di syurga..aminn

Monday, August 23, 2010

salam senin..yg ceria...cuace arini nmpk cm mendung je.. tp cepat lak nmpk siangnye.. hihihih so terase lmbt lak smpi opis...seb bek sempat kul 7.41 td smpi...smpi2 terus je nek opis. hihihihih agak keboringan ckit la..hikhik mnggu ni gaji lorh. ngeh22 time to soping la.. hihih kami sefamili x soping pe lg ni..hihih

buget raye thn ni sederhana je insyllh.. sbb nye wa xleh nk pkai bju kurung bagai2 n tempah sane sni...sebb n pregy kn. so kne cri bju yg sesuai n shantek la pagi raye nti. hihih prfer tuk smbut scnd bby ni hah.. hih tuk cfa harus lagi wajib.. sbbnye en.hubby da 'sound' aritu..tuk cfa seme kene beli.. hih sbb thn ni 1st raye die kat kedh thn leps cfa lahir je raye kg mama. hihihi ngeh2.. xpe2 tuk cfa seme mama n papa blikn.. n for my scnd bby pun akan dpt gak..tp beli ckit2 dulu...hihihih.. untuk papa plak biase je.. baju mlyu thun lpas msih bru n elok lg.. sbb nye jrng pkai klu pkai pun bju mlyu yg lain. kan2..juz bli tuk jln2 udah la.. tuk my home tiada yg baru.. lngsir msih gune yg same.. bsuh n psang baru..sbb msih elok n baru lg. hihihi cume kuih raye je harus di isi.. itu pun dah order pun tinggl tungu pesnan je. hih duit raye thun lepas msih byk lg dlm nvelop.. so topup saje la lau cukup. hikhik....

Friday, August 20, 2010

pokok ke sayur?

meh nk citer psal mnggu yg bru lepas ni hari wknd erk....cite da lapuk la mkcik oi. hihih tp xkesh la kn.. xmo bace xngape teman dok kesh pun.. uwahahaahhaa...

mngu lepas pegi tesco shoping barang2 dapur...posekn so byk la yg xde sbbnye sblm pose aritu xbli sgt juz bli bawang n kering2 je.. so mngu lepas g pulun lah pe yg dah hmpir kering n kontang.. hih mcm2 lah beli ade bash n kering gtu....

en.husben bli sayur sawi... tp sawi besr la dah upe mcm pokok gtu.. lau boleh letak dlm balang a.k.a pasu bunga buh air kompom leh besr lg hihih

besar x? dlm gmbr nmpk biase..tp kat lua besr wo... batang die dah la keras so en.husben potong kasi kontot..batang kami xmkn la. hihih (mak tau kopom bising)
p/s: abaikn gmbr bontot kuali saye itu hihih

meh layan dak kecik ni yg beriya2 nk tolong tolak troliy...(die mgmuk xmo dok dlm)..

bru lepas byr....


zoom dekat ckit


da nk smpi pintu EXIT...gigih gak jln...


die bgtau papa...:eeee niiii' - penat la nk susu hihi( smpi kerete terus die "mama shushu...shu..shu" hihih sian ank mama hikhik

hapdate sikit je

wokeyyy slmt berpuase semua masuk hari ini kite da berpuase selama 10hari... smlm wa berbuka kat pej bersama ngn ank2 yatim...so sian kt en.hubby berbuka be2 ngn cfa.. hih sorry syg......then pagi td sahur fettucini goreng xtra cheese..olahan resepi sendri...bahan2 lebihan kuah spagetti so aku tumis semula buat fetucini goreng. hihihih senang je cincai2. hihihihih

oppss ingt lg x ntry bru lpas ni psal ANK RUSA NANI.. wokey.. kbtln haritu kn aku blk s.alm petang so pe lag mak ajk aku zass ke bazar ramdhan sek 17 s.alam...ngk ayh niaga smbil2 leh bli juadah..sedang aku dok negk2 tetbe ternampak banner ke banting ke kain rentang ke lah kn tulis ROTI JOHN RUSA,arnab,ayam,dging,kambing.....fuhh rusa??? betul ke ni.. pe lg terus aku gtau mak ade roti jon RUSA la..ayh pun kate ha pegila beli.. pe lg aku pun laju la terus ckp kat abg tu "Bang RUSA 1 ek" hihih dpt pun rase dging rusa tp xcukup la sbb shre ngn adik2... lau boleh nk mkn sorng. hihi pepun okay la dging die lembut..tp still xpuas hti sbb aku nk mkn byk lau bleh nk yg lembut n rase ramuan die/rempah die yg sedp gtu....hihihih insyllh lpas ni nk g mkn satay rusa lak...papa kate nk bwk g mkn stik rusa.. uwahhh xsbr ni....


ni lah ROTI JOHN "RUSA"


ni dia da open dri bungkusan td..tngl ni je xsempat nk amik gmbr isi die coz sedp ngn sos,mayonis n salad n RUSA.. hhi

Monday, August 16, 2010

ank RUSA nani!!!!!!!!!!

nk cari kayu..nk cari kayu.. kayu ape? kayu api.......

ank rusa nani..lalalll..llalal hurpp nyanyi lak mama ni.. uwahh arini ntah dengan tetbe je mama tersebut RUSA a.k.a DAGING RUSa... sedp x? hurmpp terasa baunyenye.. bile dibakar,kelembutanye bile dikunyah..rase manis rempah n ramuanya.. uwahh inikah dinamakan MENGIDAM!!!!!!!!!!!!!!! sblm ni xpnh aku mintp pelik2 bagai.. yg aku mintk semua ade n snang dpt n cari mane2 je.. kali ni RUSA... xke pelik tu? erghhh mungkin bg u Olls biase je.. tp bg diri aku yg sedng nk membesr ni agk pelik la ckit.. hauhuahauhauahuhu..
td col mak n kate nk makn rusa,,, uwahh mak terkejut sebentar mcm kene panahan kilat kat handset die. hikhikhik (ampun mak)..tul xtipu.. mak ckp mane nk cari.. klu nk kat PKNS ade kot.. xpun mlm kang beli sate rusa je..mkn.. uwahhhhh xkisah la... jnji RUSA.............col encik hubby die kate tu kat stik house kn ade stick rusa.. uwahhh sedpnye.. hurmppp xkesah lah.. klu ini dinamakan ngidam tahap TOP STAR dlm aku pregnant ke-2 ni.. aku nk gak RUSAAAAAAAAAAAA..oh RUSAAAAAAAAAA mane ko.....

sate rusa
rusa bakar
rusa panggang
nasi rusa
pizza rusa
stick rusa....evrthng is RUSA>>>lol...

p/s" tgh dok type N3 ni bby dok gerak xtif...mungkin betul RUSA yg dmahukan...DAGING RUSA OKEy....bby cyg mama akn usaha yg kite bedua akn dpt mkan dging rusa yg halal n dimask ye syg.... sbr okeyyy


mase pregant cfa dulu xpenah pun mntk pelik2 cmni....

Tuesday, August 10, 2010

Salam RAmadhan


Selamat menjalani ibadah berpuasa...semoga dengan kedatangan ramadhan ini akan menambhkan pahal kepada kita semua umah islam....dri mamacfa n fmly


Tuesday yg lewat

.. morning...matahari sudah menjelma...tp xde la rase pasans sbb dingin pagi selang seli ngn awan n matahari....pagi ni aku lewat dlm 8.20 pagi aku smpi....di sbbkan org buat jln kat area pandan,cheras nun.. mujur aku sempat so aku buat pusingan balik 'U TURN' kat jln ape ntah. hih terus ekut jln 'loke U'-kucing(pusatbndaraya).hih sbenranye 1st time aku drve g keje lalu cni.. sblom ni lalu MRR2... so aku gagahkan kaki ekut laluan ctu.. hih dlm pjln aku col en.hubby tnye jln ni betul ke x? so die kate terus je dok larong tengah or kanan k.. hih so alhmdlh smpi gak...

tp x syok nye aku GERAMMMMMMM SEBAB ADE ORG TUA NI XKESAH AL TUA KE X KAN.. DAH LAH NAIK MOTOR PAHTU CILOK2.YG AKU DA BG SIGNAL NK MSUK JLN AKU DIE LAK LEH JLN GAK TIME AKU NK MSUK LALUAN SBLH... PHTU DOK MAKI2 AKU KATE"BODOHNYE POMPUAN BLAAAy&w%@&we%@(we%@&W" XKE MCM GAMPANG NAMENYE TU.. SEB BEK AKU DLM KETE NGH DRVE XLEH CKP PE SBB PREGNT...CUME KAT BELOG JE AKU LEPAS GERAM NI.. TANPE SEBUT TP TYPE JE....CUBE LA KLU YG DRVE TU BUKN AKU TP SLHSORNG AHLI FMLY DIE.. MCM NE YE... MEMNG XHORMAT PENGGUNA JLN RAYE LAIN...

Monday, August 9, 2010

Perkembangan MAMa

wehoo skng sudha masuk 25week aku hamil. hurmpp perkembangan ku semakin hari semakin kembang macam bunga seri pagi..erkk yekek bunga seri pagi.. hihih mane xnye asl bngun pagi mesti ngk bdan,hisung,bibir,muka/pipi,perot,kaki,tngn.. semua la.. hihi tp kembangnye xde la skli byk cume ckit2 la..mcm tiup belon tu tu tiup ckit2 la.. hihih meh nk uplod ckit muke aku yg kekembangan... tang bdan nk uplod tp segan la nk gmbr sendri.. kat opis ni nti org nmpk malu la shaye. hikhik

yg ni pica arini...see idung kembang bibir terasa mcm bengkak je..mate sembab...g keje pkai bedak n blusher ckit...

ni hari sbtu bru lpas ni.. kua ngn kwn skolah aku si kecik emi..makeup ckit la kn kasi fresh..tp hidung stil kembang2..tu ngk tang lehar ku ade garisan hihi seb bek xbelang2 gelap... hihi my 'B' da beshar n kembang gtu so kne pkai cup besha ckit lol huhuhuh malu shaye

Friday, August 6, 2010

Perkembangan BBY ku

Pada minggu ke-21, kita akan mengalami banyak perubahan sementara bayi dalam kandungan pula membesar dengan perlahan. Jadi penjagaan kesihatan agar senantiasa sihat dan bertenaga amat penting. Kita perlu elakkan daripada melakukan kerja-kerja berat yang boleh membebankan bahagian belakang. Malah kita perlu mengelakkan dari memakai kasut bertumit tinggi.

Seterusnya minggu ke-22. Struktur gigi bayi kita mula berkembang. Pergerakan bayi kita juga menjadi semakin aktif. Puan sebaiknya-baiknya memberikan tindakbalas dengan setiap gerakan, tendangan atau bunyi dalam uterus tersebut. Pada masa ini puan sudah boleh perdengarkannya dengan alunan zikir dan ayat-ayat suci Al-Quran untuk memberikan pendedahan dan didikan awal sejak dalam kandungan lagi. Dekatkan perakam atau pemain cakera padat dekat dengan perut puan. InsyaAllah bayi kita yang bakal lahir akan menjadi anak-anak yang pintar lagi soleh. Belailah gerakan bayi anda dengan penuh kasih sayang.

Kini kita di minggu ke-23. Pada masa ini tangan dan kaki bayi telah terbentuk dengan baik. Jari-jemarinya juga terbentuk dengan baik. Perubahan yang berlaku pada puan untuk minggu ini amat baik. Antaranya ialah rambut, tekstur kulit, kuku da warna kulit. Rambut kita akan menjadi lebat dan berkilauan. Kulit pula akan menjadi bertambah gebu, licin dan lembut.

Pada minggu ke-24 pula, puan akan merasa gembira, sihat dan berpuas hati dengan perjalanan kehamilan puan. Kita akan dapati berat badan kita bertambah secara normal. Perlu kita ketahui bahawa pada minggu ini kedudukan kepala bayi lazimnya berada pada bahagian bawah. Manakala kulit bayi akan menjadi semakin menebal. Namun jangan terkejut sekiranya puan dapati muka menjadi sembap dan membengkak pada ketika ini. Ini kerana tubuh sudah mula menyimpan air yang berlebihan.

peRotku

okey..now dah 24 minggu.. pewot aku rase nk meletop je rase..pas time mkn je mesti jd tegang n duduk pun kene sandar ke blkng.. harua ade suport pilow ni...laow x melentik je bdn ni. hihih ala kak ziana lak,,huahuahauha xde mknenye okeys...aku bru je mas mkn ciken mcdlxe..hurmppp kenyang gabanz smpi pewot xcukup space je rase ni.. tegang n tegang je pewot ni.. bby lak dok gerak2 lg la terase nk kencing.. hihihihihih gaye mcm nk bslin je.. owhh tidk okeyssss

Tuesday, August 3, 2010


juz nk lepaskn windu kat cfa...uwahh sOB~soB..ngis bagai2 semlm mcm org hilang pedoman rasenye.. time nk tdo pun teresak2 smpi bunyi dengus2...uwahhh cfaaa mama windu adik..smlm my mom dtg kn so die blk mlm. huahuahah die kate nk bwk cfa skli leh ke?hukhuk aku kate tngu papa die pulang la.. so bincng2 en.hubBy kate xpe la.lg pun nti rabu kite nk antar die gak.. sbbnye en.huBby nk g outstation n aku lak nk exam xdan nk urus die nti..dengan keadaan aku yg sedang membsr ngn sht ni kan.. so pln meng nk ant umh mak la tp bukan skng..nk antr ari rbu nti.. dah alang2 mak smpi so decide bwk terus lo.. nti xyah nk sush2 mak kate.. hurmpp nk xnk kputsn dah damil n kate sepakat kate on lol...dlm hati ni sebak xterhingga...siap papa ckp ala jgn la ngis aik g becuti umh nenek die je bkn g mne pun..ibrat cuti sklh blk kg la tuh.. uwahhhh meraung la aku bile dgr mcm tu.. konon nk sedpkn ati aku tp buat aku sangap terngaga mengis adelah...hukhuk..

mase cfa nek kete tok mama ngk muke die sedih je.. mungkin die pun sedih gak nk tngglkn mama,bby n papa.. sian cfa mlm ni tdo ngn tok nek.uwahh mamam xdpt nk cium dahi cfa mnggu ni.. huaauhauahuahuhuahua pepun mama sentiase windu n igt kt cfa syg...tiap2 hri mama col.. jumaat ni mama blk s.alm kite jumpe ok.....

mlm td mama ngis nk tdo..peluk bntal kpla cfa je..cium2 hidu bau cfa kt selimut.. bru lena mama tdo....

p/s: gmbr ni dambil sblm nk g ekut nenek mlm td.. so mama siap2kn beg tuk cfa..dan la amik picture die uat mama lepas windu..

Monday, August 2, 2010

Coming....



wooo mlm td mak smpi.. hih mcm jauh je mak smpikn pdahal mak dok s.alm je. hihihih mak dtg ngn ayah n adik bongsu ku si arra.. hihihi motif nye sbb nk hntar kn berkat yg dikirim oleh nenek ku di johor sempena kenduri nk smbut pose smlm ptg.. hihi so my fmly xdpt nk,pe lagi paksu aku la yg hntrkn berkat tu.. lame kn mlm bawu smpi..pdahal kenduri da settle ptg tu.. hihi tp xpe ia tidak menghampakn saye untuk merase "NASI AMBENG/AMBANG" hih tradisi org johor la katekn..lau xcilap saye la.. sebbnye even nenek jhor buat kenduri mesti buat NASI AMBENG ni.. huh mokcik shuke la.. cume smlm tu ade kurng ckit..serunding kelapa sedap xde. sob~soB.. agk terbyang ckit la.. hih tp xpe la da lepas hjat nenek ku kirimkn tok cucu yg ngidam nk mkn NASI AMBENG ni.. hih tQ to my nenek,paksu sbb kirm n bawakn tok kami sefamili.. n tQ to my mOm n dad n sis coz mlm2 terpkse dtg gak redah ngantuk ayh tu nk hntrkn tok si ank yg loghat ni. hihihi tu pun hampir pukul 11mlm ayh smpi..

mak akte kang klu simpan xsedp n basi lak.. bile mase nye aku ni nk blk s.alm kan.. wlaupun dekat je.. almklum la nk drve tu trase mls je.. encik hubby lak sebok skng koje.. n blk lmbt ngn duty lg. hihih pepun sedap la nenek.. upssss pluskn ngn DURIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!! yg ayh beli kat pekan sg.besi mlm td.. uwahh mabeles ko.. tp xmkn byk hnye seulas coz nk tdo nti encik hubby nk chayang2 o..OOO.ooo bau durian lak kn.. hih ni xsbr nk blk ptg nk santap DURIAN.. hih weeho... smbil type ni bby dlm tummy dok gerak2 je.. die pun shuke gak ngn rase durian tu.. hhuhuhuh if u smell..... huhu



p/s: gmbr encik goggle.. hih xdpt nk snap mlmtd sbb nk tdo time kn. hih

TERIMA KASIH

tq pada mereke yg sudi bace belog FRSS ini.. maaf sekiranya ade ketelanjuran or segala artikel yg xberapa menarik..apepun ini adalah tulisan hati saye.. jadi tiada kene mngena dgn mana2 pihak..harap maklum..pada yg meluat or boring bolih lah klik butang (x) di ats..terima kasih yg sudi beri pendapat n mengcomment segala entry disini..thanks again*_*

New Year Giveaway Part 2 by KedaiGambarKami