Friday, July 29, 2011

Yeahhh besiaran buat sekian kalinya kat umahku syurga ku...bru pas layan cfa mewrne gune ipad..papa baru donlodkn blogpress ni..so tgh test2



- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Jalan Pahang,Kuala Lumpur,Malaysia

#NO TAJUK

OWHH SAYE BUAT SALAH PADA KAMU KE.. KE KAMU BUAT SALAH PADA SAYA.. SAPE YG PERLU MINTA MAAF.. YEPPP SAYE MAHU JD EGO N JAHAT.. SMLM PUNYE ENTRY SAYE DE CITER BAB NI CKIT.. SO TEPUK DADA TNYE SELERE.. SAYE XKESH LAU KAMU SATU TEMPAT NGN SAYE PUN..TP SBB KAMU PUN ADE RASENYE TERSALAH KE APE KE PADA KAN.. SO KAMU LA YG MULAKAN DULU.. CHOP... YG NK PERGI TU KAMU KN BUKAN SAYER... THAN SAYE PUN BAKAL BLAR GAK.. CUME TUNGGU MASE NK MENGERAM JE.. TEMPOH MATANG BELOM TIBA..JD SAYE HARUS PERSIAPKAN DIRI....YE

"SELAMAT JALAN N SELAMT TINGGL,SEMOGE BAHGIA N SELESE DTEMPAT BARU...SO TCRRE UR SELF YA...SEMOGE MENDAPAT MANFAAT YG BERGUNE.."

kamu dtg n berkata2.. jd saye sudah ucapkan pada kamu..assalammualaikum ya..

.ade mate melihat..gudbaibai


Thursday, July 28, 2011

i hate u

aku menci ko.. aku xsuke ko..xkesah la ko tu ade rupe ade duit ke aper.. kedekut ko tu.. mcm ape jer.. da gaji pun ko topup rm5 je...pemalas la ko tu....ko ngat ko padag2 mcm tu aku heran ker...sbb 1opis je aku tlg..lau x jgn harap la..bile xleh tlg mule la ko ckp mcm2 kn.. ntah nape la aku dpt opismte mcm ni.. haishh mse kat pat lame dulu lain plak pesen kwan nye.. telebih baik smpi aku lak xtak tebalas budi..tp xpe sbb baik iklas jd aku xkesah..cume ade maknenk je yg sorang gile kuase smpi aku sndri menyampah so aku angkt kaki la..seb bek dpt kje yg baru i xbetembung maknenek tu.. tp ade gak cume maknenek nye mude..ups...sss ade mate2 yg melihat.. chop!!!!!!!!!!!!!!! ini blog saye so saye punye suke okeys....

memng manusia dcipta pelbagai sifat n perilaku..ade yg baik ade yg buruknye.. xsemestinya baik smpi xde jahatnye..dan xsemestinya yg jahat tu xde baiknye.. jd teletak ditangan kite memilih kawan tu.. xslah memilih kawan tp pilih sgt sush lak yg lain xbergaul da kene kate sombong.. so kne kwan ngn semua org.. tp bile kwn ngn semua org tu kne la kite mainkn peranan mcm kancil n buaya.. hikhihkik.."1,2,3 lekuk jantan betina aku ketuk" jd yg mane korang nk ketuk... hahha

owhh aku ekr.. ergg org nilai aku..aku jahat kot..aku baik kot..xkesah.. baik org pada aku..baik la aku.. jahat org pada aku.. aku jahat ckit je so xperlu kawan la kan....sbb jahat n suke.. jd rase menyampah n meluat tu timbul.. xperlu senyum n xperlu kate ape2 la...better jgn ckp lngsung lg senang...

dah mls nk bebel pnjg.. ade mate melihat.....

Tuesday, July 19, 2011

CICAK..OH CICAK!!!!!!!!!!!

OWHH ARINI HARI SELASA.. YEPP SEMLM HAKU COWTI.. YA... "ko isi borak x na"? hurmppp haku da isi ya wahai teman.. xkesh 1ari jnji dpt aku godek umh dengn puas hti..
alhmdllh sbtu keje ahd ditunda kn keja??? "erkk pasai pa..pasai pa..."? pasai YB fenat so die kate xlarat lol nk berxtivti bersama rakyat.. hamek ko... penat smpi xterbuat ko punye program..

yepp sbtu lepas program padat memng padat n tepu so selesai.. lol...

ni nk citer pasl cicak sebenarnya...korang punye umh de cicak x???ni aku bantai felik tokono den ni ..mane dtg nye cicak yerk..........owhh aku mencik tau x... mule2 sekor ja.. pahtu bekor plak..pahtu berekor-ekor plak.. ayak aku ni ternak cicik kah.. no.. no... lau cicak mahal tu xpe la gak kn.. leh aku juia dpt duit.. ni cicak dpt bising ja....aku dok kaji mane dtg/puncanye cicak..oku gugel de kate ciccak punce dri kebersihan....tapi..tapi..umah aku idok lo kotor smpi sisa mknan besepah ke...pampers ank taik tekeluar ke ....aku slalu vakum umh.. mop lntai xtvti paling aku suke tau x.. tp xkn la cicak bleh dtg kn xke masuk akai tuhh......korang de idea x?cmne nk ilngkn cicak...

mule2 dulu sekor haram cicak aku panh nmpk petah lagi..cikkcikkcakkkk sore die...lani de je...tp xde la kerap sgt.. cume bile aku nk kemas je de plak melintas.. fuhh penyapu memng aku hambat la...tp xkene.. sbb aku geli dowhhhhhhhhhhhh...


pelis...pelis..

Thursday, July 14, 2011

hari tanpa #

sangat malas tetbe je mudd ni sampai... rase nk balik ja.. huhhh nape ni.. mud berubah2 palk.. nk kate mud librese xkot.. sbbnye pariod aku ujun2 bln cengitu.. jgn wat pasai la.. sian kat aku ni hah.. laki bawu packing nk balik.. xpsal2 cowti la.. upsssss chup..chup.. mau tdo.. ngantook.. fenat semua mak nenek ado lah.......


wopp mlm td aku blk s.alm antr susu,toiletris,n stroller untuk ank aku.. so kekdahnye aku ttetdo sane lol.. so pg td ayah aku antr smpi jln kucing tp lain2 kate la.. sbb aku xtau nk g kje lalu duta.. hahhaaa xsemegah tu la.. aku ni tau jln blk n pegi kje ja mcm biase..lau la buatnye de sekatan pahtu suh ekut jln lain..mau x sesat bagai aku rase ni......


ehhh putrjaya de pesta flora kn.. agk2nye dan x aku n gie begedix sbtu ni.. aku kje... ...
last pegi mase cfa umo 11bln cengitu..2thun lps... sonok sgt ngk munge2 wane2 wani2 gitu2 lagi.. haha tahun lps xdpt nk sbb de hal lain.. so tahun ni de afan agk2nye dpt ke dok erk... wendu mau jln gedix2 hamik gambr...

i want to sayyy

juz nk bgtau hari ini hari khamis 14/7/2011 bersamaan dengan 12 syaaban 1232H.. alhamdllh....xlame lagi nk msuk ramadhan.. ya syukran....hurmpppp esok pulak hari jumaat ya..tp hari sabtu aku xleh nk besuke ria la... sbb apa? sebab aku kene kerja la... duyaiii de program setempat.. jadiknye xjadik la nk meronggeng sakan... ahkahkahah CHOPPP!!!!!!!!! siap kerja jadiknya malam je la aku meronggeng. hikhik...(sambil ketawa encut2 badan) hikhik.. suke la tu kan...ya ahad pun aku kene kerja gak... pasai pa? pasai aku bekerja untuk rakyat.. erkk da mcm org beso plak yeah...hurmpp xngape i la... mokcik koje sakan.....nanti mokcik nk apply cowti lame cikit.... hihihi

pagi ni aku tapau...were? tapau nasi grng n rotin sadin sedap..were??dekat kantin bwh nun.. ngannhhhh

Wednesday, July 13, 2011

alfatihah

alfatihah untuk allahyarhamah iaitu ibu angkt saye yg baru saja pegi pada jam 2pagi td... n selamta dkebumukn pada pkul 10pg td..semoga roh mama dcucuri rahmat...

mama..maaf kn along (aku) ya.. along tau mama baik n byk bg nasihat kat along slme ni.. n along pun d alame xjenguk mama semnjak mama sakit aritu hingga mama pergi.. rase bslh sgt2 kat mama n intan.....maaf kan alin(aku) mama...alfatihah.....

Saturday, July 9, 2011

salam syawal.....

HARAP MAKLUM KEPADA RAKAN2 BLOG YG BW SAYE BLEH X TINGGLKN KAN COMMENT N LINK BLOG ANDA.. SBB BLOG LIST BLOGGER SUDAH MISSING.. NOW NK BW KAT UMAH UOLLS XBLEH DAH.. SBB ALMAT XDE.....TERIMA KASIH ATS KERJASAMA ANDA....SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN

Friday, July 8, 2011

friday

assalamualaiku wbt....to my blog reader...wihuuuu mcm glamer jerk plak...xkesah la kn..ari jumaat patut ceria n manis ja... wlpun hari ni adalh hari terpernjat aku... xpe aku harus besbr n cool dulu smntra mennati waktu.. owhh ayt ko manyak sgt munge kan.. hihihih today de bad new s ckit... alkisahnye..ank aku afan bru je surut/baik dri dmam panas n segala kemusykilan waimaa...pagi td aku col mak n tnye kids ok ka...mak kate afan tetbe bdan die kua bintik2 plak...mybe ciken pox kot..cfa ok ja sht lask mcm biase la.. die raja.. owhhhhh tuhannn sgt terkejut bile afan dpt vrus lain plak.... hurmpp nk xnak aku kne blk segera ptg kang hbis kej.. nk tgk bintik ape kah itu....ujian sekali lg berpihak pada aku pagi jumaat yg indah....papa dorng dlm utan so xleh nk col ke ape.. tp aku kan msg gak kat somi aku bgtau hal ni... atlis bile die kua nti on fon dpt msg leh la die col aku cepat2 kn....ade lg seminggu je papa nk pulang wahai anak2 mama...sabr ye syg.. mama tau ank2 mama windu kan papa..mama pun windu papa...semoge ank mama sht yerk ..duk elok2 umh nenek....tunggu mama pulang k petang ni

Friday, July 1, 2011

aku terima.............

today jumaat..aku terima segala dugaan dan cabaran yg aku perolehi selama ini.. nape sebak sgt aku rase hari ni... maafkn mama....mama xniat nk buat papa sush hati.. mama tau papa sibuk..bukn mama nk menyusahkan n serabutkan fikiran papa..walaupun cepat mase itu berlalu..tp tiap hari yang mama lalui tu terase panjang sgt jangkanya...mama mengaku mama xbleh hidup sendri tanpa papa dsisi..walaupun anak2 bersama mama...mama xpatut sushkn hati papa..tp mama xde pilihan lain..papa tempat mengadu suke duke mama...mama xniat..mama xsuke bile nk bgtau hal tu...tp ini hal kite..keluarga kita...


mama bgtau anak2 xsehat dalam keadaan serentak..mama xlarat nk lakukan serentak..mama sebenarnye xnk bergntung pada mak,ayah n mak papa..biar mama buat sndri tp apakn daya kudrat mama ade 4 kerat ja...mama sush hati bile ank2 xsehat...dengn keadaan mama yg terjebak dgn selsema batuk...biar mama sakit xpe tp jgn ank2..bile papa xde kat sisi mama lg bertambah sush hati mama...nk kejar afan nk kejar cfa.. yup mak,ayh tlg jge cfa.. tp mama lebih senang bile cfa ngn mama..tp mama xmampu nk jge sbb mama takut terabai kerja mama yang lain...beban mama pikul ini bukan mama menyesal at au merungut..tp luahan hati mama yang terbuku.. nk story pd org lain pun..mereke ada mslh.. mama hanye mahu papa dgr..bukan minta apa2..sekurang2 nye ringan beban htai n perasaan mama mikulnya... mama faham bile berjauhan..papa selalu ingatkn mama sbr n cube berdikari..


mama da cube yg termampu..tp sampai 1 tahap mama xboleh untuk semua ini... mama akn tunggu papa pulang...biarpun bukan kali ni ja papa akn pergi bertugas tingglkn mama..mungkin lepas ni kite akan berjauhan kerna tugasan kerja masing2...xpe.. mama terima seadanya n redha..mama sygkn papa n anak2....maaf syg.....terima kasih kerna sudi jwb panggilan mama walapun waktu itu papa sedng sibuk......










TERIMA KASIH

tq pada mereke yg sudi bace belog FRSS ini.. maaf sekiranya ade ketelanjuran or segala artikel yg xberapa menarik..apepun ini adalah tulisan hati saye.. jadi tiada kene mngena dgn mana2 pihak..harap maklum..pada yg meluat or boring bolih lah klik butang (x) di ats..terima kasih yg sudi beri pendapat n mengcomment segala entry disini..thanks again*_*

New Year Giveaway Part 2 by KedaiGambarKami