Friday, November 26, 2010

salam..berpantang

salam too kwn2 n bloger yg sudi membce belog saye ini.. (skema ckit okeys..mud berpantang)now saye dah pun selamt bersalin pada 14 Nov 2010 yg lalu..hihihihi alhmdllh bby n mama sht cume bby de ckit kuning lo.. tu pun bile da blk umh bru kuning tu mai.. hurmppp so far okeys n makin surut.... xtau nk citer pe..

agak lame xhapdate blog dek kerana jge bby dlm pntng ni.. asal nk on tenet je bby nguwekkk nk shushu..kali ni bpntg ok ckit dri yg 1st dulu..scnd bby ni da pndai nyusu so senang la koje xperlu pam2..

muhammad shafwan adha


**bru kua labour room..dlm kul 4am cmtu

**tgh shushu kn bby...

**bru pas mnd pagi...

Thursday, November 11, 2010

39week

ushh mengah2 rasenye ni.. xcukup nafas dibuatnye..mungkin bby amik ckit mama nye oksigen kot. hihihi(mandai2 je ko ni) bile bernafas agak tercungap2 ckit tp xde la sesak sgt..pahtu perut ni rase mcm xsedap je.. mcm ade angin byk je rase..tp xpulak sbb bby gerak2 xtif... hurmppp

p/s: buat kwn saye sue meow yg da turun tanda nk bersalin tu semoge selamat semuanya..ini 1st bby die.. pglman itu yg akan membuatkn kite lebih terangsang menjadi seorag ibu..

Monday, November 8, 2010

LAME LAGI KE?????? part 2

negk ticker aku da 38week kn.. ekut due 20 ke 22hb ni.. tp ntah lewat ke awl ke aku xpasti sbbnye bile fkir2 n rase mcm lewat dri due pun ade..wisau lau lewat sbb aku xmo kene bsalin PAKSA (induce) org kate sakit.biarla sakit nk branak normal je..pech ketuban ke darah ke sakit mulas ke pinggang cmtu...hurmpp mase cfa dulu skit mulas ke pinggang cmtu leh tahan2+gelak lg.. hurmpp kali ni xpasti lak.. harap bsalin mngu ni xpun mngu dpn raye haji ok gak kn.. raye haji berkat ckit sempene raye korban kn so aku berkorban nyawa demi melahirkan si dia yg dtunggu selama kurng lebih 9bulan ni.. niyahahahahahahaah.. ya allah permudahkan urusan aku untuk melahirkan zuriat yg kedua ini.. semoge selamat semuanye.. ngk tarikg kat gmbo scan 20,21 hb cmtu.. hurmpp apepun menunggu dengan sabar ni...

bile mlm makin xselesa dah.. tdo sane xkene tdo cni xkene.. rase katil syok la rimas tido dlm bilik rase mcm teparap tp bile tdo kt depn bentang toto ke tilam ke lg la sakit lenguh badan pinggang bagai ni.. nk xnk kene lelap gak dlm bilik ats katil sbb snang nk bngun. hurmpp kencing jgn ckp la lau leh nk je aku pkai pampes cfa. hih boleh x?( nti cfa ckp ma yak!!!! mksudnye bewak haahuahuahua)....hurmpppppppp


tunggu ku tunggu
tiba saatnye kau kan lahirke dunia
dengan kudrat yg ade akan mama lakukan apa saja demi untuk dikau melihat dunia ini
semoge dikau sihat bile lahirnya nanti

tunggu ku tunggu
dikau penyeri dlm hidup mama dan papa serta peneman buat pasangan mu nurshifa antasha
gugur ke bumi setiap titisan mama salurkan untuk mu
demi membesarkn dikau..
semoga dengan kehadiran dikau kelak akan menceriakan lagi suasana dalam hidup mama,papa n kakak cfa...

sayang ank mama....bby berry ku...

LAME LAGI KE??????



Pada minggu ke-38, puan tentu akan dapat merasa keadaan pundi kencing yang sedikit tertekan dan ini akan menyebabkan kita kerap mahu membuang air kencing.

Puan seterusnya akan memasuki minggu ke-39, saat hampir bersalin minggu kedua terakhir sebelum bersalin. Perut kita sudah begitu besar dan berat. Buat masa ini kita perlu fokuskan fikiran kepada perkara-perkara positif dan bayangkan pemandangan indah. Kita perlu pastikan segala persediaan untuk melahirkan telah siap dikemas dan diletakkan di tempat yang muda diambil.

skang da masuk 38 minggu.. saye masih bekerja n kerja....cume agak terhad cikit la pergerakan tu.. hurmpp pagi ni pergi kerje sendiri coz en.hubby de meeting katenye.. so xdapek la die nk hantar. hurmpp alhmdllh drve ok lg.. cume cepat penat. hihihih

pagi td buat sekian kalinye nk hujung tahun ni saye turun perhimpunan pagi..so far ok xde rase nk pitam mcm sblom ni yg saye alami..gara2 nk pitam bulan2 yg lalu terus xturun perhimpunan sbb xlrat nk bediri lame gtu kn...

afta phmpunan td de anaucmen(betul ke eje ni erghhh) mkn so kami semua g la kntin setibenye kami beratur smbil terpingga2 sbb xde mkann hidang mcm sblm ni ats meje..pelik bintikn mak ajaib kn so konpius jup la eh ni amik kene bayar ke memng prosedur baru amik je ape2 mkanan yg ade n terus ngap bla...so aku ni xkesahlan sbbnye da stndby RM10 hinggit ni hah.. hih kak su n ira aku da gtau yg aku byarkn...xkesah la maik je aku byr de duit ni kan.. so amik la mcm biase.. elok je beratur nk byr de la org admin kate maik mknan yg harge RM4 hinggit +minum lebih sendiri tnggung..(erhhh yeke ni) aku xkesh lau kne byr skali pun sbb ngk muke mkcik kntin da ketat mcm sua jeans aku kt umh(pregnant mane legh pakai da!!)..so bile tnye je mkcik kntin tu die ket xperlu bayr.. pe lg oder teh o pnas dpt terus naik ats la....

tghri ni mkn aiskrim nan roti+megi kari tu je.. mm nk blk mkn pe plak mlm kang ek...

Thursday, November 4, 2010

mud: happy ('L')
pukul berapa:12.56pm
dok mane: depan meje hadap pc

owhhh yeah.. mud hepy sbb dpt cri lagu yg saye suke. hih anda dgr tidak.. dgr atau tidak?dgr..dgr..dgr kn.. hik.. "what korng akte memekak n bising!!!!!!!!!!xpe korng leh slow kn n mute korng nye sound je. hikhik.maaf ya"

td pagi saye mkn nasi lemak+kuih lepat pisang+karipap sadin+air milo panas..sedp je kn.. phtu xlame tu kwn2 potong buah mangga sedp besar+kedondong+jambu mabeles...(pistt betul ke mkn jambu ni leh bykn air uwahahahah kwn saye ckp bg pasangn yg da kwen elok..tp xtau la fakta ke auta..mau tau try la ek..)

skng mase tu melelapkan mate..bby berry da gerak2 ni nk suh lunch n rest. hihihihih

Wednesday, November 3, 2010

RATU HATIKU..

"ibu...ibu.. engkaulah ratu hatiku...bila ku berduka..engkau hiburkan selalu...ibu..ibu...engkaulah ratu hatiku...tima kasih ibu"..

bile dgr ikln lagu ni kua mesti cfa bediri hadap mama n terus goyang bdan kekiri n kanan..kdang2 mama nyanyikn tuk cfa bile pas mnd...hih tp mama nyanyi mama tukar 'ibu' kpd 'mama'..syoknye bile nyanyi pas cfa mnd mesti mama dpt kiss. hhih shuke2.. mmuah.. mama syg cfa..walaupun xlame lg cfa nk dpt adik,kasih syg mama n papa xpernah lari kurng k..same macam cfa lahir dulu hingga besr skarang n sampi adik keluar. hihi mama akan beri sama rata semuanya....mungkin bile adik lahir nti lebih prhatin mama kne tumpukn pada adk sbb die bby lg..tp jgn wisau papa,atok,nenek,acu,alang,angh,uki semua sygkn cfa...hihihihi luv u syg...

Monday, November 1, 2010

1November2010

wahhh sekejup nye nk ujung2 sipi tahun ni kan.2,, arini mud saye berubah ke mendung kjup pagi td sbb ade pompuan bermulut puaka yg kurng diajar oleh fmly ke sang suami ke saye xpasti la kan...dasar kurang diajar n didik kot minah tu.. stdy kolej je konon glamour la kn.. ntah2 stdy sbb dpt msuk bandar n sah2 jd ayam kg masur bandar.. hambek kot kenen setepek...........

wat da hal lo aku ni mrh2 kn. sian bby berry dlm pewot ni...sory ye bby syg mama bukng sngje pun nk bermudy..ekutkan pagi ni mama pegi keje dengan mud ceria..tp smpi je opis mama cuci mate sat ngk tenet.bile on9 je ngk ade manusia mcm tu cmnt kat paklang nye gmbr..mrh la mama kn.. pepun jgn wisau k mama da ok.... sory sgt.. mmuah.. semoge bby berry sht didalm n xtif mcm biase okeys... hikik

arini 1/11/2010..mase berlalu begitu pantas meningglkn hari,masa...sok 2/11/2010 aku g c/up 37minggu.. wahhh makin sarat pewot.. ingtkn da slmt bslin wkned lepas ke tp dok pun..alhmlldh tuhan beri aku mase tok aku menghiaskan diri ini dengan ilmu2 yg patut aku pelajari bile nk bsalin nti.. semoge dipermudahlkan (eh ade lg ke? ingt da besalin) yeahh aku masih bkerja n kua mcm biase..sakit xsmpi lg cmne nk bsalin kn.. so tunggu saja la..dimnggu ke 38,39,40.. yeahhhh klu la diberi peluang tuk aku bersalin raya haji ni pun k gak kn.. berkat tu.. berkorban nyawa demi melahirkan ank tercinte didalm ni.. hikhik.. amin..

TERIMA KASIH

tq pada mereke yg sudi bace belog FRSS ini.. maaf sekiranya ade ketelanjuran or segala artikel yg xberapa menarik..apepun ini adalah tulisan hati saye.. jadi tiada kene mngena dgn mana2 pihak..harap maklum..pada yg meluat or boring bolih lah klik butang (x) di ats..terima kasih yg sudi beri pendapat n mengcomment segala entry disini..thanks again*_*

New Year Giveaway Part 2 by KedaiGambarKami