Powered By Blogger

Wednesday, February 3, 2010

cantik kah aku



"saya nmpk awk mse kt istna..yg peliknye mane saye ade awk ade"(aku xtau pun sape kau,npe ko ckp mcm tu,fikir aku sejenak) die tnye partne "sape name perempuan tu (aku)?xpnh nmpk pun sblm ni" jwb si partne "die org bru,saya pun xknal la tn..lau xclap name die ct" "ok meksih...xpe2"...hari berlalu bgnti mngu bgnti bulan..hari di nantikn rakyat selangor 11 dis 2006 hari keputraan sultan selngor..tempat yg sama dia nmpk aku (aku xtau papepun) skali lg die berkata dalam hati sape dia ni(aku la) msuk tahun 2007 >>

Awal perkenalanku...
salam diberi..abg din msuk opis sprti biasa tetbe aku nmpk de org follow blkang die ngn uniform putih (1dress) alamak ni pgwai ne alk die bwk da la xbgtau aku (aku ngn kak zah tercengang jup sebab a.din bwk msuk org yg xdknali dlm opis) 4getit sebentar aku mlayan kerja aku yg td...tetbe..slh sorng dri pgwai tu dtg kat aku trus ckp "hey awk kje cni ke?ingt x saya mse kat istna aritu" aku pun "hah!!!!!!!!(ngn muke yg pelik smbil pndang kak zah) sape ek?mmm yg mne 1" mamt tu bredar "mm xpe la (kata mamat tu) (aku bwk 2 pgwai tu pusing opis aku (prvte opis k VIP n VVIP je leh dtg opis aku,org biase xde urusan xdibenarkan kcuali ats sebab)

Bertukar nofone...
hari yg sama dorng nk blk a.din tlg trunkn lif dorng(bukn pkai tali yeah tp touch card ok)sempat tukr no fon a.din yg tlong(tq a.din mmuah)kat opis aku jd kecok kecil dok hingaq tnye sape td..lpas di jwb oleh a.din aku n kak zah fham.huhuh

die mule col aku tnye kabar n segala mcm cerita n pndpt aku dan die bualkn segala cerita suke duka aku die kongsikn..pertemua d'atur (kbtulan aku nk blk kg nk jumpe mak atok aku,he help mi)mlm tu urgent aku kne blk xde la urgn sgt pun..aku amik die kt giant ngn nek moto(die nek kete la)so follow aku smpi umh..zasssss kami bgerak ke k.selngor umh nenek aku...setibanya kami bg salam n atok aku smbut wahh atok aku xcited ngk die.hh(yo la cucu bwk blk boypren la kn..kwn laki je ok)..kami pulng kat kul 12 lbih n blk tdo.. sok mcm biase col n mula kua dting2 jln mcm owang len tp aku x dclre pepun ngn die ni..just fren ONLY ok.

Aku kenal ko....
xsangke die ni baik sgt ngn aku n amik berat pasal aku..risik aku dri kak zah (tnye jahat ke x aku ni,kak zah ckp direct je aku memeng jahat almklum la mude lg bru 20an)die pun ok cube memenangi hati aku yg lembut n sedikt keras n kental mcm agr2 lau gune sudu potong leh msuk mulut tuh.hihh ok2 cntinue bck yeah...1ari aku ter eksiden motor(walhal jatuh motor hampir kne hempap motor sendiri)die col aku mlm tu aku x angkt fone pun sbb jtuh mto sakit wo habis luke kaki lengan aku nangis x hengat dunia punya la 1 klinik kcemasn tu ngk aku *_* eeee...luka cuci aku kua wad xtahan pun sbb kes aku ok lg..die col lg..aku xendahkn smpi umh aku xtahn sgt sakit luke ni aku ngis pale otak aku rase gegar mybe sbb jtuh mto then tseret atas tar n terhantuk topi kledar kn...aku gigih col die alhmlldh die angkt tp aku xlehckp ep trus aku ngis smbil citerkn keadaaan aku. die simpati n temankn kn aku tdo(dalam fon je)

esoknye die datang bwak UBAT LUKE KUNING (lau org eksiden slalu dpt ubt tu x pun wane biru) tharu nye aku rse then aku kua ngn die pki bju lngn pnjg n sluar trck sut(malu tnjuk luke ) pegi temn die mkn akt RESTOREN THAI SEK 20 dpn SMC(skng da tukar nme KPJ)
lps mkn blk dlm pjlnan die nk ngk luke aku.. TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!AKUMALU!!!!!!!!!!!!!!!!!!BUWOK!!!!!!!!!! aku nk bg ngk lengan tp xleh lak sbb lengan baju tu fit ckit tp aku gentle tnjuk kat pewot aku yg sipi ni..die tkjut ckit then suh sapu ubt die bg tu nti cpt baik...ok aku pun sob~~^-^~sob~~ la...

Baru ku tahu intan dan berlian..
yeah die sgala bg aku mkin hari mkin timbul prasaan aku kt die..die smkin carring men carring aku. owhh tuhan die kah jdoh utuk aku... dlm prtghan 2007 die nyatakn hasrat nk jdkan aku istri die(mcm xcaye aku nk dpinang,da la jahat aku ni tp aku jd lps kwn die) aku bgatu mak yah dorng xcye dorng ckp "nk kwen bukn senng kak"(pngillan aku kt umh) btul ckp amk aku tu aku tkut la kwen nti cerai kn aku mude nti n mcm2 la aku pkirkn.. kt subln gak aku buat kputusan nk trima die.. akhirnye 22.12.2007 aku dan die ikat tali pertunangan yg simple huu...dah jdi tung orng aku ni...

Bersatu kami....
akhirnye slme 6 buln kmai btunang aku sah mnjadi isteri kpd mr.razali aku dnikahkn pd 23/5/2008 oleh imam msjid sek 18(msjid nye xingt la nme pe kire aku ni rasmi nikah ctu la msjid baru la kn)ngn pki bju warne hijau(hiju bukn putih tau,hihihsje je tukr ckit i know putih itu suci) dgn 2x lafaz..alhdullilh terharun sdih(sbb tngglkn fmly aku ngk muke ayh sebak nk lpaskn ank pompuan sulong ni pergi bersama insan tersyng bernama suami) persandingan aku berlangsung pd hari esoknye 24/5/2008 bertemakan orange+putih (meriahnye saat tu rase glamor gile ramai sgt kwn2 n rakan tenet dtg huhuhuh nk kembali ke zaman tu lgi!!!!!!!) tu lah die mamat/pegawai yg ngorat aku dlu skng dah jd suami kpd istri yg tiut ni(aku) n papa kpd cfa'tasha yg kebubu mcm baba die...

terima kasih cyg terima diri ini yg serbe kekurangan..kau beriku bimbingan dan dorongan serta smangat sehingga lahirnya puteri yg tiut miut mcm kite..alhdllih aku bahgia bersamam mu..aku harap kp pun begitu....mama syg baba n cfa'tasha

"mari layan foto bwh ni"(simple aje yeahh kwen buget ni,bru kje dow)



tq 4 my parents krna mengizinkan perkhwinan kami ini walu berat hati melepaskan ku..


peace 2 mem yg sudi hadir (ni mlm brinai aku suke giloz babaz kale bju ni nmpk lame gtu)


yeahh syg daku mnejdi milikmu kini.... luv u forever n ever dear.......mmuah

5 comments:

ardinihumaira said...

^_^ congrats sis...

selamat kawen dah, moga bahagia... dni ni ha belum kawen lg... dok teringin... gatai...miahahah

Farazila said...

yeap..kamu mmg cantikk.....

akhirnyaaa si dia milik kamuu...
jaga lah ia sebaik mungkin okies...

cik husna said...

kawen budget apanyer..grand gitu..vogue..i like..hahaha

Ieza said...

semoga berkekalan hingga ke anak cucu..dn berbahgia selalu..

Mrs.fRss said...

tq sis ieza.... mudah2han..

TERIMA KASIH

tq pada mereke yg sudi bace belog FRSS ini.. maaf sekiranya ade ketelanjuran or segala artikel yg xberapa menarik..apepun ini adalah tulisan hati saye.. jadi tiada kene mngena dgn mana2 pihak..harap maklum..pada yg meluat or boring bolih lah klik butang (x) di ats..terima kasih yg sudi beri pendapat n mengcomment segala entry disini..thanks again*_*

New Year Giveaway Part 2 by KedaiGambarKami