Powered By Blogger

Thursday, April 28, 2011

+++


demam kura2 lelabah



bdan aku da serem sejuk2 ni.. hurmpp mlm td de kua ngn nissa a.k.a jiran umh ats akun tuh.. somi die pun xde g exam so xblk lorh.... hi kitorng kua g mkn k-efci pahtu odwy nk blk leh lak citer bab serem2 bulu roma ni.. hihii pg td da terse len mcm jerk... insyllh xde ape la..

___________________________________________________________

ketumbit



info ni da pnh aku post kn sblm ni....kali ni terkene lg dahhh erghhh


___________________________________________________________

selsema




Selsema merupakan jangkitan salur pernafasan atas, yang memberi kesan terhadap salur-salur hidung dan kerongkong yang disebabkan oleh virus. Terdapat lebih dari 200 virus selsema. Jenis-jenis virus mungkin berbeza pada setiap musim. Antibiotik tidak akan menghapuskan virus-virus. Jangkitan-jangkitan itu akan hilang dengan sendirinya, kecuali jika terjadi jangkitan sekunder. Antibiotik mungkin dan hanya diperlukan apabila terdapat jangkitan sekunder. Selsema boleh tersebar dengan mudah apabila seseorang itu bercakap, membatuk atau bersin atau dengan sentuhan langsung. Kanak-kanak dengan kerintangan penyakit yang rendah berbanding dewasa mendapat selsema dengan lebih kerap, misalannya 6-12 kali dalam setahun, manakala dewasa, mendapat selsema sebanyak 2 kali dalam setahun.
_______❤❤❤❤❤❤______

No comments:

TERIMA KASIH

tq pada mereke yg sudi bace belog FRSS ini.. maaf sekiranya ade ketelanjuran or segala artikel yg xberapa menarik..apepun ini adalah tulisan hati saye.. jadi tiada kene mngena dgn mana2 pihak..harap maklum..pada yg meluat or boring bolih lah klik butang (x) di ats..terima kasih yg sudi beri pendapat n mengcomment segala entry disini..thanks again*_*

New Year Giveaway Part 2 by KedaiGambarKami